WAT IS PLATFORM K?
Platform K is een danscompagnie
voor dansers met een handicap.
Een danscompagnie is een groep mensen die samen danst
en voorstellingen maakt.
Je kan meedansen in Gent of in Brussel.
Bekijk hieronder foto’s van Platform K:
WAT DOET PLATFORM K?
elke week dansen
Bij Platform K kan je lessen volgen
om danser te worden.
Dit betekent dat je elke week bij Platform K komt dansen.
Bij Platform K leer je hedendaagse dans.
Hedendaagse dans is een dansstijl.
In hedendaagse dans gebruik je je lichaam om iets te vertellen.
We doen ook yoga
en oefeningen om ons lichaam sterker en leniger te maken.
Als je danst bij Platform K
leer je bij van verschillende danscoaches.
Danscoaches zijn mensen die jou nieuwe bewegingen aanleren.
Je leert vaste technieken
en vrije bewegingen
en improvisatie.
Improvisatie betekent dat je op het moment zelf bewegingen maakt
vanuit je fantasie of vanuit een opdracht.
Bij Platform K ondersteunen we je om professioneel danser te worden.
Dit betekent dat je meedanst in dansvoorstellingen
en leert om voor een publiek te dansen.
We werken samen met choreografen
aan projecten en dansvoorstellingen.
Choreografen zijn mensen die dans maken en bewegingen bedenken.
Platform K maakt dansvoorstellingen
met de ervaren dansers van de groep.
Je kan foto’s en filmpjes bekijken
van dansvoorstellingen die voorbij zijn.
Wil je graag meer lezen over Platform K?
Dan kan je ook onze brochure lezen.
De brochure kan je lezen wanneer je op deze link klikt.
Wil je zelf graag danser worden?
Dan kan je naar onze try-outs komen!
Try-outs zijn momenten waarop je kan meedoen met een les
om te voelen of het iets voor jou is.
Platform K organiseert try-outs in mei en september.
De data voor volgend seizoen zijn nog niet bekend.
af en toe dansen
Platform K heeft ook een ‘open dansaanbod’.
Dat zijn momenten waarop iedereen kan meedansen.
Je hoeft geen vaste danser te zijn bij Platform K om mee te doen.
Deze momenten heten ‘Open Fridays’
of ‘Open Dance Jams’.
De ‘Open Fridays’ zijn lessen
voor mensen die al wat ervaring hebben met dans.
Bijna elke vrijdag kan je naar de ‘Open Fridays’ komen.
Soms is er geen ‘Open Friday’ omdat er vakantie is
of omdat we aan een ander project werken.
Je kan in de kalender op deze website kijken
om te weten wanneer er een ‘Open Friday’ is.
Klik hier om de kalender te zien.
Platform K organiseert ook ‘Open Dance Jams’.
Iedereen die wil kan meedansen tijdens de ‘Open Dance Jams’.
Je hoeft geen ervaring te hebben met dans.
Je danst samen met anderen
en er zijn muzikanten die muziek maken.
Je mag vrij bewegen zoals je wil.
Je kan in de kalender kijken
om te weten wanneer er een ‘Open Dance Jam’ is.
Klik hier om de kalender te zien.
naar voorstellingen kijken
Platform K maakt dansvoorstellingen
met de ervaren dansers van de groep.
Wil je graag komen kijken?
Dan kan je in onze kalender kijken
om te zien op welke momenten we een voorstelling hebben.
Klik hier om de kalender te zien.
AGENDA
Wil je graag komen meedansen?
In de agenda kan je zien wanneer dat kan.
De agenda kan je vinden als je op deze link klikt.
Wil je graag naar een voorstelling komen kijken?
In de agenda kan je zien wanneer en waar er een voorstelling is.
De agenda kan je vinden als je op deze link klikt.
CONTACT
Wil je meedansen in Gent?
Stuur dan een e-mail naar Frauke.
Dit is het e-mailadres van Frauke: frauke.seynnaeve@platform-k.be
Wil je meedansen in Brussel?
Stuur dan een e-mail naar Brecht.
Dit is het e-mailadres van Brecht: brecht.vanvliet@platform-k.be
Heb je een andere vraag?
Stuur ons een e-mail via
info@platform-k.be.
© Tine Declerck
© Tine Declerck
© Lucas Denuwelaere
© Tine Declerck
© Tine Declerck
© Tine Declerck
© Thomas Dhanens